Ticaret Bakanlığı, birçok elektronik ürün kümesi başta olmak üzere üretici ya da ithalatçı firmaların kendilerini ‘yetkili servis’ üzere tanıtmasına rağmen aldığı önlemleri duyurdu.
Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte başta klima olmak üzere birçok elektronik eser kümesinde bakım, tamirat ve montaj hizmetlerine olan muhtaçlık artıyor ve bu hizmetleri almak isteyen tüketiciler ise çoklukla internet arama motorları üzerinden yetkili servislere ulaşmayı tercih ediyor. Birtakım kişi yahut firmalar ise, bu durumu kendi lehlerine çevirerek, sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında ‘üst’ sıralarda yer alabiliyor. Ayrıyeten üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logolarını müsaadesiz kullanarak kendilerini ‘yetkili servis’ üzere tanıtıp tüketicileri mağdur edebiliyorlar. Ticaret Bakanlığı ise bu konu hakkında alınan ve alınabilecek önlemlere karşı bir yazılı açıklamada bulundu.
Ticaret Bakanlığı yaptığı yazılı açıklamada şu sözlere yer verdi:
“Sahte servis uygulamaları, tüketiciler açısından önemli mağduriyetlere yol açmaktadır. Örneğin, özgün olmayan yedek kesimlerin kullanılması, eserin garanti dışı kalması, yetersiz ya da kusurlu müdahale nedeniyle eserin ziyan görmesi, tamiratın hiç yapılmaması yahut eksik yapılması, yüksek ve haksız servis fiyatları, hatta kimi durumlarda uzaktan erişim mazeretiyle şahsî datalara ulaşılması üzere dolandırıcılık hadiseleri. Tüketicilerimizin bu çeşit aldatıcı uygulamalardan ziyan görmemesi amacıyla Ticaret Bakanlığı tarafından geliştirilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) ‘www.servis.gov.tr’ sayesinde, eserlere ilişkin yetkili servis bilgilerine süratli ve inançlı biçimde ulaşmak mümkündür.”
Açıklamanın devamında ise, yetkili servis hizmeti alınmadan öncesi ve şikayet bildirim kanalları için şu sözler yer aldı:
More Stories
ABD’de ödevi ile özür metnini ChatGPT’ye hazırlatan öğrenci, eğitimdeki yapay zeka kaygısını artırdı
YÖK Lideri’nden Babalar Günü Kutlaması: Baba ve Oğulun Eğitim Öyküsü
Türkiye, Uzay ve Dijital Geleceğini Şekillendiriyor